Göçmenlik hukuku nedir?

Her gerçek hem de tüzel kişi müvekkillerine göçmenlik işlemleri açısından ele alınan hukuk kuralları göçmenlik hukuku içerisinde ele alınmaktadır.  Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığına geçiş yapmak, kısa ve uzun süreli oturma izinleri almak, çalışma izni alınması gibi birçok konu ile ilgili düzenlemeler bu hukuk kapsamında incelenir.

Göçmenlik sadece gerçek kişilerin değil ülkemizde faaliyet gösteren şirketler ve bu şirketlerde çalışan yabancı çalışanlara gerekli çalışma izinlerinin alınması Bakanlık gerekliliklerinin sağlanması ve ilgili şartlardan şirketlerin ayrı (muaf) tutulması açısından gerekli başvuruların yapılması için de çalışılmaktadır.

İkamet ve çalışma izinleri kapsamında vatandaşlık başvuruları kapsamında gerekli tüm dokümanların hazırlanması ve müvekkil adına ilgili kurumlara başvuru yapılması için izin süreçlerinin en kısa sürede tamamlanması buradaki davalar açısından önemli olmaktadır. Bu alanda uzman avukat arkadaşlarımız ile kısa sürede çalışmalarımızı tamamlamakta ve başarılı sonuçlar elde etmekteyiz.

Göçmenlik Hukuk Nedir?

Göçmenlik hukuku, herhangi bir ülkede oturma izni, vatandaşlık, çalışma izni gibi konular başta olmak üzere ilgili diğer konuları da içerisinde değerlendiren ve yasal yollar ile kazanılacak hakları açıklayan bir hukuk dalıdır. Uluslararası sözleşmelerinin içerisinde esas alınan bazı tanımlara göre hareket eden bu hukuk dalında her konu kendi açısından farklı değerlendirmeler ile açıklanmaktadır.

Bu hukuk dalı içerisinde ele alınan konular;

• Gayrimenkul edinimiyle T.C. Vatandaşlığı kazanma
  • Şirketlerin uluslararası yöneticilerinin oturma izinleri alınması
  • Şirketlerin uluslararası yöneticilerinin çalışma izinlerinin alınması
  • 5901 sayılı TVK (TÜRK VAYANDAŞLIĞI KANUNU) 6458 sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu ile ilgili mevzuatın uygulanması konusunda hukuki hizmetlerin neler olacağı,
  • Potansiyel itirazların iptallerine uygun dava yönetimleri
  • Kaçak göçmen, mülteci, sığınmacı, göçmen, kısa süreli göçmen gibi tanımlara göre bireylerin karşılaştıkları durumlarda ele alınan haklar
  • Suça karışan göçmenler ile ilgili düzenlemeler kapsamında diğer hukuk dalları ile birlikte görülen davalar

Göçmen Hukuku Nasıl İşler?

Göçmen hukuku da diğer davalarda olduğu gibi kendi usul ve yöntemlerine göre işlenmektedir. Burada göçmen kişilerin elde etmek istedikleri haklar ya da karşılaştıkları duruma göre farklı açıdan ele alınan davalar bulunmaktadır. Göçmen davalarında uluslararası davalar, emsal niteliğindeki kararlar, oturma izni nasıl elde edilebilir gibi birçok konu detaylı işlendiğinden uzman bir avukat ile çalışılması en doğru yöntemdir.

Göçmen kategorisinde ele alınan kişilerin durumun ne olduğu suça karışıp karışmadığı, mevzuata geçen haklara göre ele etme istedikleri haklarına karşı durumla özenle alınmaktadır.

Göçmenlik hukuku kapsamında açılacak davalarda durumun tespitin ardından ilgili mahkemeye bir dilekçe sunulması ile süreç başlamaktadır. Mahkeme tarafından istenen belgeler ile dosya açılımı yapılır ve mahkeme süreci başlar. Süreç boyunca avukat, müvekkilin durumuna göre başarılı sonuç alınması için çalışmalarını sürdürmektedir.

Göçmenlik Hukukunun Temel İlkeleri Nelerdir?

Göçmen hukuku davalarında dava açılmasından önce belirli hususlara bakılmaktadır. Buna göre kişinin yasal yollar ile mi yoksa yasa dışı yollar ile mi ülkeye giriş yaptığı, ülkede suça karışıp karışmaması gibi durumlar ayrıntılı olarak incelenmektedir. Göçmen tanımı esas alınarak ilgili mevzuat gereğince açılan dava açısından titizlikle çalışılır.

1951 yılında imzalanan ve 149 ülke tarafından esas alınan Cenevre Sözleşmesi kapsamında uluslararası koruma ve mültecilere ilişkin hukukun düzenlediği sözleşmeler bu hukukun temelini oluşturduğundan bu sözleşmenin ilgili kuralları hukuk kapsamında irdelenmektedir. Avrupa Birliği üye devletlerinin tamamı bu sözleşmeyi tanımaktadır. Türkiye bu sözleşme içerisinde coğrafi çekince ekleyen tek ülke olarak karşımıza çıkmaktadır. Ülkemizde göçmen ve vatandaşlık konularına dair ilgili hukuk hakkında tüm detayları göçmenlik ile alakalı hukuk mevzuatlarında bulabiliriz.

Göçmen hukukları ile alakalı davalarda nasıl bir yol izlendiği hakkında detaylı bilgi uzman bir avukat ile öğrenilebilmek için hukuk büromuzla iletişime geçebilirsiniz.

Gayrimenkul alımı yoluyla vatandaşlık için minimum taşınmaz değeri kaç olmalıdır?

13.04.2022 tarihinden itibaren 400.000 dolarlık taşınmaz satın alınması gerekmektedir.

Taşınmazı kredi ile aldım, ipotekli ev ile vatandaşlık alabilir miyim?

400.000 dolarlık evin ipotekli olarak kredi ile alınması vatandaşlık başvurusuna engel değildir.

400.000 dolar değerinde tek taşınmaz mı yoksa birden fazla taşınmaz satın alabilir miyim?

Birden fazla taşınmazın toplam değeri 400.000 dolara tekabül ediyor işe başvuru yapılabilecek olup tek taşınmaz alınması şartı bulunmamaktadır.